Simon Scott spilte tidligere trommer i det etter hvert legendarisk Slowdive. Etter det har han gjort litt av hvert; driver labelen Kesh, startet bandet Seavault med Antony Ryan fra Isan, jobbet for Channel 4, han har jobbet sammen med Brian Eno, spilt sammen med Fennez, Fever Ray, Svarte Greiner for å nevne noen. Skiva er gitt ut på Miasmah Recordings, som er labelen til Erik Skodvin (Deaf Center/Svarte Greiner). Shoegazing er altså ikke akkurat det Hr. Scott bedriver ikke med på denne skiva, her er det mer droning, ambient og støy-tepper, men harmonisk er det, rytmene, på de sporene det er det, er ofte hypnotiske industrielle loops. Fascinerende skive som kryper under huden på deg etter noen gjennomlyttinger. Det er litt lysere enn det man er vant til fra Miasmah katalogen, produksjon er mykere og mer poppa, som gjør dette tilgjenglig for de fleste som kan sette av 48 minnutter til å lytte. Minner til tider mer om MBV og Fennez enn Slowdive.
Simon Scott spilte tidligere trommer i det etter hvert legendarisk Slowdive. Etter det har han gjort litt av hvert; driver labelen Kesh, startet bandet Seavault med Antony Ryan fra Isan, jobbet for Channel 4, han har jobbet sammen med Brian Eno, spilt sammen med Fennez, Fever Ray, Svarte Greiner for å nevne noen. Skiva er gitt ut på Miasmah Recordings, som er labelen til Erik Skodvin (Deaf Center/Svarte Greiner). Shoegazing er altså ikke akkurat det Hr. Scott bedriver ikke med på denne skiva, her er det mer droning, ambient og støy-tepper, men harmonisk er det, rytmene, på de sporene det er det, er ofte hypnotiske industrielle loops. Fascinerende skive som kryper under huden på deg etter noen gjennomlyttinger. Det er litt lysere enn det man er vant til fra Miasmah katalogen, produksjon er mykere og mer poppa, som gjør dette tilgjenglig for de fleste som kan sette av 48 minnutter til å lytte. Minner til tider mer om MBV og Fennez enn Slowdive.
Kommentarer